〈
新通留学
菜单

2017-2018美国本科奇葩文书题目来了,你准备好了吗?

时间:2017-08-16 栏目:留学资讯 关注度:790
美国大学申请文书题目美国大学文书题目美国本科申请文书美国本科文书美国本科文书指导

又一年申请季来了,宝宝们已经开始了苦逼的文书之旅。加州系统的文书题目刚PO出来不久,附属文书又接踵而来。今天,新通乐学城中心美国部经理陶玉婷老师来给大家罗列一些有趣的附属文书题目,谈谈这些题目的醉翁之意。

陶玉婷老师

新通乐学城中心美国部经理 陶玉婷老师

为什么要写附属文书?

学校在评定申请者能力的时候,不会像研究生那样将主要的考察点放在申请者的学术能力上,相反更多的关注目光在申请者的综合能力上面。而这些点通过什么来考察呢?就是千变万化的各种essay正是让学校了解申请者的综合能力与与众不同的闪光点的有效渠道。学校希望能够从申请者的essay中了解大家的兴趣爱好,对待事物的观点看法,背景经历等等诸多方面的信息。首先大家要先懂得附属文书存在的重要意义,这样才能更加深入地去了解文书题目背后的真正含义。 >>点击约谈陶玉婷老师

文书中的奇葩题目大放送

1. Stanford University

What historical moment or event do you wish you could have witnessed? (50 word limit)

斯坦福大学的文书题目里,需要你用50个单词描述如果有机会亲身见证一次著名的历史事件的话,你希望那是什么事件。这主要考察申请者的是反思他们的成长过程中有哪些思想和经历对他们产生了重大影响。

Virtually all of Stanford's undergraduates live on campus. Write a note to your future roommate that reveals something about you or that will help your roommate -- and us -- know you better. (100 to 250 words)

斯坦福还要求学生给未来的室友写一封信,以帮助室友和学校进一步了解你,字数限定在100-250之间。这看上去是一个宏观的主题,但其实核心就是:对于你来说什么是最重要的,为什么它是最重要的?

2. Dartmouth College

In Love Medicine, author Louise Eldritch ’76 writes, ''Society is like this card game here, cousin. We got dealt our hand before we were even born, and as we grow we have to play as best as we can.'' Describe your ''hand'' and reflect on how you have played it.

在《爱情的药》中,作家、76届校友路易斯·埃尔德里奇的写道:“表弟,社会就像这局扑克牌。在我们出生之前,我们已经被发好了牌,随着我们的成长,我们必须尽可能地打好这副牌。”描述你的“手牌”,并反思你是如何打这副牌的。

3. Rice University

In keeping with Rice's long-standing tradition (known as "The Box"), please share an image of something that appeals to you. See the Help Section for more information.

遵照莱斯大学长期以来的传统(称为“盒子”),请分享一个吸引你的形象。 有关详细信息,请参阅帮助部分。

4. University of Virginia

We are a community with quirks, both in language and in traditions. Describe one of your quirks and why it is part of who you are.

我们是一个在语言和传统上有个性的社区。描述你的一个特点,并解释为什么它是你身份的一部分。

5. Wake Forest University

Give us your top ten lists. First, please provide a theme.

围绕一个主题列举你的十大名单。

6. Boston College

Boston College strives to provide an undergraduate learning experience emphasizing the liberal arts, quality teaching, personal formation, and engagement of critical issues. If you had the opportunity to create your own college course, what enduring question or contemporary problem would you address and why?

我校致力于提供一个强调博雅教育、高质量教学、人格培养以及关注时事的本科学习体验。如果你有机会设计自己的大学课程,你会围绕哪个悬而未决的问题或当前的时政热点?为什么?

7. Georgia Institute of Technology

We challenge our students to 'be comfortable being uncomfortable'. Tell us about a time in high school that you felt outside of your comfort zone and the resolution.

我们挑战自己的学生要“适应不舒服”。讲述在高中期间,你处于自己的舒适区之外的情形,你是如何解决它的?

8. Villanova University

"Become what you are not yet" - Saint Augustine. When you daydream, who do you hope to become in the future?

“成为你还没有成为的那个人” - 圣奥古斯丁。当你做白日梦时,你希望在未来成为谁?

文书中的一些常规套路

附属文书中常见的类型有 why essay,community essay 和activity/experience essay,这些常见的文书类型,小伙伴们想来也不难摸到学校想要挖掘的点。其次我在整理时还看到了许多学校都在考察申请者关于书籍,刊物和其他艺术作品的理解与看法,其实也是考察大家的阅读能力,这也就难怪每年各大学都在积极地分享各种书单让大家去整理和阅读。所以我们也整理了一些学校关于这方面的文书题目供大家参考: >>请陶玉婷老师指导美国名校留学申请

1. Harvard University

A list of books you have read during the past twelve months.

列出你在过去十二个月内阅读的书籍清单。

2. Columbia University

List the titles of the books you read for pleasure that you enjoyed most in the past year. (150 words or less)

列出在过去一年中你阅读过的给你带来愉悦的书籍。 (150字以内)

List the titles of the print, electronic publications and websites you read regularly. (150 words or less)

列出你定期阅读的书籍,电子出版物和网站读物的标题。 (150字以内)

3. California Institute of Technology

Please list three books, along with their authors, that have been particularly meaningful to you. For each book, please include a sentence explaining their influence upon you (200 characters max). Please note that your response is not limited to math, science or school-assigned texts

请列出三本对你有特别的意义的书籍以及他们的作者。对于每本书,要写出书中对你有影响的一个句子并进行解释。(最多200个字符)。请注意,您的回答不限于数学,科学或学校分配的书籍。

4. Carnegie Mellon University

List the books (if any) you've read this year for pleasure. Choose one and in a sentence describe its impact on you.(500 words)

列出你今年所有出于个人兴趣而阅读的书(如果有的话)。用一句话描述其中一本对你的影响(500字)

5. Wake Forest University

List five books you have read that piqued your curiosity.

列出你读过的五本书并唤起了你的好奇心。

Discuss the work of fiction you have read which has helped you most to understand the complexity of the world. (100 – 300 words)

讨论你读过的小说作品,说说它如何帮助你更好地了解世界的复杂性。 (100 - 300字)

6. Emory University

What is your favorite fiction or non-fiction work (film, book, TV show, album, poem, or play)? Why?

你最喜欢的小说或非小说作品(电影,书籍,电视节目,专辑,诗歌或戏剧)是什么?为什么?

7. Villanova University

Describe a book, movie, song, or other work of art that has been significant to you since you were young and how its meaning has changed for you as you have grown.

描述在你年幼时对你而言非常重要的一本书,一部电影,一首歌曲或其他艺术作品,以及随着年龄的增长它的意义有何变化。

相关专题推荐:

还想了解更多“美国大学申请文书题目”的信息,你可以进入【2017美国留学完全指南】热门留学资讯一手掌握!
       拨打400-618-0271【点击咨询】,得到新通留学资深顾问详细专业的解答!
       加入新通美国留学专家QQ群659299284,Get一手美国留学资讯!
       点击【在线留学评估】免费评测,提前了解留学实力!

选校方案咨询

个人选校方案1小时咨询服务

目标院校定位咨询

结合你的个人背景和院校实际录取要求,提供目标院校定位咨询

申请时间和方案规划

根据个人时间和学业安排,提供合理的申请时间规划,并定制入学申请方案

预约咨询

申请方案咨询

提供1小时的个人留学方案咨询服务,包含:

  • 1.适合你的申请时间和方案规划
  • 2.匹配个人条件的软实力提升计划
  • 3.目标院校和专业方向的选择建议
获取
申请咨询名额



取消

免费定制留学方案

姓名
手机
GPA
预约专业老师
关闭按钮

输入个人条件

  • 您的姓名:
  • 意向地区:
  • 申请学历:
  • GPA成绩:
  • 托福/雅思:
  • 手机号码:
匹配案例
选择攻读学位和预算
生成各国25年春季入学方案

免费评估

免费评估-WAP-全站浮窗

留学评估

直达全球牛校
本硕留学 定制方案

输入语言成绩和留学意向
在线评估你的院校录取率

获取院校录取评估结果

发送验证码
立即领取
我有更多问题?立即咨询
留-学-优-惠

立减1000-8000

第46届新通留学国际教育展

请完善个人信息领取教育展门票

各城市优惠金额不同,请咨询客服

在线领取门票

>>更多留学问题,请在线咨询留学顾问